نرم افزارهای تولید موسیقی
تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

امروزه پیدایش نرم افزار های تخصصی در عرصه های مختلف علمی، فنی، هنری و غیره امکانات بسیار وسیع و ساده ای را  در اختیار علاقه مندان قرار داده است تا علاقه مندان رشته های مختلف بدون صرف زمان طولانی و انرژی بسیار برای تحصیل علوم و یا کسب مهارت ، به علاعق خود دست یافته و بتوانند از استعداد های شخصی خود بهره برداری نمایند. . هر چند سطح آموزش و تخصص به دست آمده  در نرم افزار های گوناگون با فراگیری علوم و مهارت های مرتبط با رشته خاص  به صورت آکادمیک از نظر کیفی و کمی به هیچ عنوان قابل مقایسه  نیستند، ولی در اغلب موارد نیاز مخاطبان را به میزان قابل توجهی فراهم می نمایند. از سوی دیگر آشنائی و کار با این نرم افزار ها  عمدتاً خود مشوقی برای ادامه آموزش از طرق رسمی و دانشگاهی می باشد. ولی با توجه به مضیقه زمانی که در عصر حاضر گریبانگیر عموم مردم شده است ، رسیدن به این مهم کاری است بس دشوار و گاهاً غیر ممکن. در این راستا با اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش نرم افزار های صدابرداری و آهنگ سازی  امید می رود طیف گسترده تری از علاقه مندان به علوم صدابرداری را تحت پوشش آموزش خود قرارداده و زمینه ساز جذب افراد علاقه مند در دوره های آموزش آکادمیک علوم صدابرداری باشد.

 

PROTOOLS

از بزرگترین تجهیزات استودیویی تا کوچکترین استودیوهای شخصی که حتی در یک اتاق خواب هستند ، پروتولز بیشترین عمومیت را برای خلق و تولید صدا و موسیقی دارا است . ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارهای حرفه ای که با هم روی کامپیوتر شما کار می کنند. پروتولز به راحتی برای شما امکان هر چیزی در رابطه با ساخت موسیقی ، ضبط ، ویرایش ، ترکیب صدا و نهایی سازی جهت انتشار تولیدات در این زمینه را فراهم می سازد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه


Cubase & Nuendo

Cubase & Nuendo  امروزه از مطرح ترین نرم افزارهای صدابرداری و آهنگ سازی در سراسر دنیا به شمار می روند، که مورد استفاده عده زیادی ازصدابرداران و آهنگ سازان بزرگ می باشند.علی رغم پیشرفت سریع نرم افزار های رایانه ای و تولید نرم افزار های بسیار ساده آهنگ سازی برای کاربران نا آشنا به علوم صدابرداری، این نرم افزار ها به لحاظ دارا بودن محیط حرفه ای استودیوی مجازی از  جایگاه ویژه ای برخوردارند. هنر جو با فراگیری این نرم افزار ها می تواند از استودیوی کاملاً حرفه ای  صدا که شامل : ضبط مولتی تراک با کیفیت بسیار عالی، کنسول و انواع پردازشگرهای حرفه ای سیگنال پیرامون کار صدابرداری و همچنین محیط نت نویسی و نمونه سازی با استفاده از صداهای طبیعی انواع سازها یی که مورد استفاده آهنگ سازان طراز اول جهان می باشد، جهت ساخت موسیقی برخوردار شود. ضمناً از آنجائی که این نرم افزار ها  جزء اولین و کاملترین نرم افزار های صدابرداری و همچنین آهنگ سازی می باشند، به عنوان نرم افزار های مادر مطرح بوده و هنر جو پس از فراگیری آن ها  قادر به استفاده از سایر نرم افزار های صدا برداری نیز خواهد بود.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


Ableton

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای تولید موسیقی الکترونیک در سراسر دنیا به شمار میرود. امروزه شاهد استفاده بسیاری از چهره های به نام این سبک موسیقی از این نرم افزار قدرتمند در تولید و همچنین میکس زنده موسیقی در دنیا هستیم . از جمله قابلیتهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشـاره نمود:

ضبط اصوات با دقت  bit 24، kHz 192 - پشتيباني کامل از میدی - Undo نامحدود - تسريع در ضبط و اجرا سمپل ها - شيارهاي صوتي و MIDI  به صورت نامحدود - پشتيباني کامل از فرمت هاي WAV, AIFF و SDII و ...

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


 Logic Pro

 

 

 

محصول کمپانی جرمن سافتور ایمجیک ،یکی از بهترین نرم افزار های تولید موسیقی در دنیا می باشد. این نرم افزار قدرتمند تنها بر روی سیستم عامل مک قابل نصب و اجرا می باشد. امکان پشتیبانی از MIDI و Audio را با کیفیت بسیار بالا دارد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


 

Reason

محصول کمپانی Propellerhead،یکی از بهترین نرم افزار های تولید موسیقی الکترونیک در دنیا می باشد. این سافتور قدرتمند کاملا از نمونه های سخت افزاری آنالوگ شبیه سازی شده و از قابلیتهای .ویژه ای برخوردار است  بر روی سیستم عامل مک و ویندوز قابل نصب و اجرا می باشد. امکان پشتیبانی از MIDI و در نسخه آخر Audio را با کیفیت بسیار بالا دارد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


FL Studio

Fruityloops Studio که با نام اختصارى FL Studio نیز خوانده می شود، یک نرم افزار آهنگ سازی است که جزء خانواده Sequencer ها محسوب می شود. همان طور که می دانید از Sequencer ها به منظور ساخت موسیقى هاى ریتمیک استفاده می شود. بصورت خیلى ساده و مختصر روش کار در یک Sequencer به این گونه است که شما الگو هاى مختلفى (که در واقع هر کدام یک قطعه موسیقى مى باشند) را مى سازید و از کنار هم قرار دادن آن ها موسیقى نهایى ایجاد می شود. بدین ترتیب شما یک استودیوى دیجیتال مجهز را در کامپیوتر خود خواهید داشت و توسط آن مى توانید هر نوع سبک موسیقى را خلق کنید.شما مى توانید با امکانات این نرم افزار قوی آهنگ هاى خود را ساخته و آن ها را در فرمت هاى WAV ، MP3، MIDI، و یا فرمت پروژه در FL یعنى FLP ذخیره کنید.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه





:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , نرم افزار , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار های آهنگ سازی , نرم افزارهای تولید موسیقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: